Umelá inteligencia už aj v dm Slovensko
V spolupráci so sesterskou IT spoločnosťou dmTECH bol otestovaný nástroj umelej inteligencie dmGPT (dm Generative Pre-trained Transformer). Vďaka vlastnej verzii jazykového modelu AI GPT-4 od firmy Open AI môže približne 300 kolegov spoločnosti dm v centrále spoločnosti ako aj v centrálnom sklade používať túto technológiu AI v bezpečnom prostredí.
Nový dm-Chatbot
dmGPT ponúka podobný rozsah funkcií ako originálna verzia ChatGPT. Používa na pozadí rovnaké technológie. Nový dm-Chatbot je poskytovaný na vlastnej cloudovej infraštruktúre spoločnosti dm. Tá zabezpečuje rovnako vysoké bezpečnostné štandardy pri práci s údajmi ako pri všetkých ostatných aplikáciách a programoch v spoločnosti. Tým sa minimalizujú riziká v súvislosti s konfliktami v oblasti ochrany údajov a nedostatočnými zmluvnými rámcovými podmienkami.
„V dm sme jedným z priekopníkov v oblasti vývoja vlastnej umelej inteligencie v maloobchode. Chceme tak ponúknuť našim spolupracovníkom bezpečné využívanie chatbota s umelou inteligenciou,“ vysvetľuje Zuzana Klena Kostková, rezortná vedúca financií a controllingu a informačných technológií. Ďalej dodáva: „dmGPT bol vyvinutý s cieľom uľahčiť pracovný život našich spolupracovníkov, posilniť ich postavenie a zapojiť celé pracovné spoločenstvo do používania umelej inteligencie. Pri dmGPT sa riadime zásadou „Human in the Loop“ (človek v slučke), takže ľudské rozhodnutia týkajúce sa zverejňovania, opätovného použitia, preskúmania a schvaľovania výsledkov zostávajú nedotknuté.“
Využitie AI v praxi
Používatelia môžu do dmGPT zadávať jednotlivé úlohy. Či ide o úpravu textov, poskytovanie podpory pri programovaní, opravu programových chýb alebo vytváranie konceptov. Pomocou dmGPT je taktiež možné generovať texty, odpovedať na otázky, rešeršovať alebo vytvárať príspevky na sociálne siete či prekladať jazyky. Oblasti použitia AI chatbota sú rozmanité a vždy sa dajú kreatívnym spôsobom prispôsobiť.
Zdroj a foto: dm drogerie markt