Slovnaft na Prístavnej: Víťaz Visa Slovak Top Shop 2021

Prvý ročník súťaže Visa Slovak Top Shop spoznal svojho víťaza. Prvé miesto udelila finálová porota súťaže spoločnosti Slovnaft za prevádzku servisnej stanice na Prístavnej ulici v Bratislave. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili predajňa chovateľských potrieb Super zoo v Rači a kníhkupectvo Martinus v novootvorenom centre Nivy. Finálová porota vyberala spomedzi 6 víťazov za jednotlivé mesiace od júla do decembra 2021.

Víťazom 1. ročníka súťaže je servisná stanica Slovnaft

Absolútneho víťaza za rok 2021 vybrala porota zložená z odborníkov a predstaviteľov spoločností pôsobiacich v oblastiach ako sú retail, financie alebo platobné technológie. Odbornej porote predsedal  rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave, pán profesor Ferdinand Daňo. Ocenenie doplnila i špeciálna kategória titulárneho partnera súťaže Visa. V tejto kategórii zvíťazila predajňa lokálnych potravín Yeme na Tomášikovej ulici, za nezameniteľný prínos v posune vnímania konceptu retailových predajní vo svojom segmente, od čisto funkčného, k  zapojeniu všetkých zmyslov koncového spotrebiteľa.

„Už prvý ročník ukázal, že na Slovensku máme mnoho skvelých prevádzok. Blahoželáme víťazovi ročníka 2021, spoločnosti Slovnaft. Cenu získala ich prevádzka najmä za svoje inovatívne technologické riešenia. Veríme, že inovácie majú v retaile dôležité miesto, a to nie len v oblasti platobných metód, ale tiež v prepojení s e-commerce, ktorý sa počas pandémie, stal, podľa zvyšujúceho sa podielu, kľúčovým. Z tohto dôvodu vznikla súťaž Visa Slovak Top Shop, aby sme spoločne motivovali obchodníkov k vyhľadávaniu nových prístupov, ako spríjemniť zákazníkom nakupovanie,“  povedala pri príležitosti odovzdávania cien Ľubica Gubová.

Cenu výhercovi odovzdala Ľubica Gubová, Country Lead Visa pre Slovensko, prevzal ju Martin Gregor,  zo spoločnosti Slovnaft. 

„Som veľmi rád, že sa stretávame na odovzdávaní cien historicky prvého ročníka Visa Slovak Top Shop, čo je ocenenie tých najlepších maloobchodných predajní v oblasti zákazníckeho zážitku.,“ uviedol Jiří Beran, miestopredaja.sk.

„Chcel by som veľmi úprimne poblahoželať všetkým nominovaným, ktorí sa stali finalistami tejto súťaže. Hodnotiace kritéria, ktorými boli tieto vybrané maloobchodné prevádzky hodnotené, sú dôkazom toho, že tieto predajne, ktoré sa stali finalistami, ponúkajú okrem svojho základného sortimentu spotrebiteľom aj určitý zážitok a to je v dnešnej dobe zmeny hodnôt a postoja spotrebiteľov a tým ovplyvnenému spotrebiteľskému správaniu veľmi významné,“ povedal Ferdinand Daňo, Ekonomická univerzita Bratislava.

„Spoločnosť Visa sa stala titulárnym partnerom súťaže Visa Slovak Top Shop. Náš hlavný dôvod je, že malých a stredných podnikateľov považujeme za veľmi dôležitých z pohľadu ekonomiky krajiny. Robíme niekoľko aktivít na ich podporu, či už ide o digitalizáciu, akceptáciu prijímania platobných kariet a táto súťaž je taký pekný nástroj ako podporiť tých, ktorí klientom poskytujú výnimočný zážitok pri nakupovaní v ich prevádzkach,“ Ľubica Gubová, Visa Slovensko.

Genius loci a unikátny dizajn

„Čerpacia stanica je naďalej veľmi silným unikátom a jedinečným unikátom v rámci našej siete. Ponúka jedinečný dizajn, rôzne doplnkové služby, ktoré nie sú štandardom ostatných čerpacích staníc. V tom čase to bol napríklad samoobslužný platobný terminál, výdajné stojany na vodu do ostrekovača, zasadacia miestnosť, kde si môže zákazník dohodnúť nejaké krátke biznisové alebo súkromné stretnutie, kde vieme zabezpečiť samozrejme aj občerstvenie a v neposlednom rade je to samozrejme aj napríklad umývačka pre psy, ktorý je naozaj originálom v rámci nášho trhu. Takže sme radi, že zákazníci, ale aj tá odborná verejnosť stále túto čerpaciu stanicu vnímajú veľmi pozitívne a je to pre nás ďalší impulz do ďalších rokov, aby sme v tomto trende pokračovali ďalej,“ uviedol pri príležitosti udelenia ceny Martin Gregor,  zo spoločnosti Slovnaft.

Stojí na mieste, kde v minulosti stála rafinéria minerálnych olejov Apollo, považovaná za predchodcu Slovnaftu, a kde zároveň v súčasnosti prebieha výstavba Twin City (developer HB Reavis). Bavíme sa o najmodernejšej servisnej stanici skupiny MOL v strednej Európe sa nachádza na Prístavnej ulici v Bratislave na ploche takmer 3500 m2 (zastavaná plocha je niečo vyše 1000 m2).

Servisnú stanicu navrhol architektonický ateliér ALEXY & ALEXY a už na prvý pohľad ju ozvláštňuje originálne riešené membránové prestrešenie s výraznou kovovou konštrukciou a prvkami, ktoré odkazujú na funkcionalistické stavby. Budova je vykurovaná prostredníctvom tepelného čerpadla, kedy sa odobratá voda z podložia používa na vykurovanie a chladenie objektu a následne sa vráti späť do podzemných vôd. Strechu stanice zas pokrýva zeleň.

Servis je nielen o tankovaní

Okrem očakávanej možnosti doplnenia paliva servisná stanica poskytuje množstvo nadštandardných. Ako nám potvrdil Anton Molnár, hovorca spoločnosti Slovnaft, hoci aj keď existujú podobné stanice v skupine MOL, vždy je každá niečím unikátna. Tá bratislavská má napríklad službu Dog Wash, ktorá pozostáva zo zvýšenej vane s protišmykovou podlahou, flexibilnou sprchou na jednoduché kúpanie, sušičom srsti a prípravkami špeciálne vyvinutými pre ošetrenie srsti psov. Svojská je i spolupráca s biznis časopisom Forbes. V zadnej časti stanice je totiž moderná rokovacia miestnosť pre desať ľudí Forbes Business Lounge s najnovšími prezentačnými technológiami, ktorú si možno vopred rezervovať. Presklené steny sa vďaka ovládaniu dokážu v okamihu zmeniť na mliečne sklo, čím zaručia rokujúcim zákazníkom súkromie.

Zimnú a letnú zmes do ostrekovačov už netreba nalievať zo žblnkotajúcej bandasky. Zariadenie na tankovanie kvapaliny je totiž zabudované pri výdajných stojanoch. Výhodou je aj jednoduchá a rýchla manipulácia či šetrenie plastových obalov. Jednoduchšia je platba za tankovanie. Na tejto servisnej stanici je možné platiť platobnou kartou aj počas tankovania priamo na samoobslužnom platobnom termináli. Okrem toho sa dá pohodlne nakúpiť už počas tankovania. Zákazník si jednoducho objedná občerstvenie z ponuky FRESH Corner už pri palivovom stojane a objednávku si potom prevezme v predajni. FRESH Corner má na Prievozskej niekoľko špecifík, najmä širšiu ponuku jedál. V ponuke sú napríklad domáce burgre, hotdogy, cestoviny, wok jedlá, šaláty či polievky. Samozrejmosťou je ponuka kávy, ktorú si možno dať pri samoobslužnom automate alebo objednať pri pulte.

Miesto stretnutí s retailovým potenciálom

To, že tankovanie nie je jediný dôvod návštevy čerpacej stanice Slovnaft vie, čo vidno i toaletách, kde je štýlová zelená machová stena a horné osvetlenie cez kruhové svetlovody. Na celej stanici je wi-fi zdarma, posedieť sa dá vnútri aj na vonkajšej terase, pričom vo vnútri sú k dispozícii aj tablety zabudované do kaviarenských stolíkov. Takisto sú k dispozícii aj voľné nabíjačky na telefóny a pre deti malý, ale dobre vybavený detský kútik Kids Lounge s hernou konzolou. Biznismeni sa môžu stretnúť v súkromí v spomínanom Business Lounge.

Plášť budovy stanice má žalúzie, ktoré chránia zákazníkov a zamestnancov v letných mesiacoch. Pri vstupe do predajne je digitálny informačný kiosk, ktorý okrem prebiehajúcich akcií a faktoch o palivách, poskytuje rady motoristom, podáva obraz o dopravnej situácii na cestách a počasí, odporúča aj turistické atrakcie v okolí stanice.

Stanicu si vodiči všimnú aj v noci, nakoľko netradičné zastrešenie je v noci podsvietené LED diódami. Celková investícia je okolo 1,7 milióna eur, čo je viac ako býva pri tradičných čerpacích staniciach, avšak v dynamicky sa rozvíjajúcej štvrti mesta, má potenciál a zároveň slúžiť aj ako zaujímavá štúdia retailových možností čerpačky.

 O súťaži Visa Slovak Top Shop

Ocenenie Visa Slovak Top Shop je od júla roku 2021 udeľuje organizátor v spolupráci so spoločnosťou Visa kamenným predajniam po celom Slovensku. Víťazov vyberajú vyškolení hodnotitelia, a to každý mesiac na základe bodového hodnotenia prevádzok predaja a služieb od nezávislej komisie inšpektorov. Tá každý mesiac navštívi nominované prevádzky a hodnotí zákaznícku skúsenosť v ôsmich kategóriách:

  • Exteriér a interiér prevádzky – upravenosť a atraktívnosť
    Dizajn prevádzky
    Navigácia v prevádzke, prípadne v oddelení či regáli
    Vystavenie a prezentácia produktov a služieb
    POP komunikácia vrátane prebiehajúcich akcií
    Cashless Friendly – podpora digitálnych spôsobov platenia
    Digital Signage – využitie digitálnych nosičov
    Personál – vhodný počet a správanie (aktivita, odbornosť, ochota pomôcť)

Vo veľkom finále vyberá odborná porota z dvanástich finalistov – najlepších predajní za daný ročník, absolútneho víťaza.

Zdroj a foto: Slovnaft, Visa Slovak Top Shop, www.slovaktopshop.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu