Retail Club číslo päť sa obul do barefoot
Erika Mešková a Peter Blaho z Global Payments predstavili to, čím spoločnosť aktuálne žije a kde všade pomáhajú retailu. Praxi v maloobchode sa venoval aj Bohuš Korček, šéf retailu a člen boardu Be Lenka. V živej diskusii sa účastníci klubu doslova obuli do zákulisia výroby a predaja úspešnej slovenskej značky barefoot obuvi.
Global Payments rieši aj EV charging
Vieme obsiahnuť všetky platobné metódy na trhu, ktoré sa týkajú pplatobných kariet a rozširujeme platobné možnosti smerom k zákazníkom. Pre retailerov sme osožní v troch oblastiach. Jednak sú to platobné terminály, potom platobné brány a najnovšie aj v oblasti EV charging, teda zaoberáme sa environmentom nabíjačiek pre vozidlá na elektrický pohon,“ začala svoj vstup Erika Mešková, Key Account Manager, Global Payments. Ako ďalej uviedla, zažívajú rapídny nárast dopytov z oblasti e-commerce. „Dá sa povedať, že tým aktuálne žijeme. Zákazníci po pandémii viac dôverujú online, prináša im to aj väčší komfort nakupovania, viacerí obchodníci preto stavili na omnichannel. Potrebujú tak mať kvalitnú platobnú bránu, aby zákazník bezpečne dokončil nákup.“ Global Payments stavia na ľudskom prístupe a rovnako, ako je retail o ľuďoch, dôležité je hľadať a nachádzať vhodné riešenie a nielen náklady.
Peter Blaho, Head of Sales, Global Payments dodal, že spoločnosť Global Payments patrí medzi najväčších poskytovateľov platobných riešení na svete. Platobné riešenia ponúkajú zákazníkom v 120 krajinách sveta a na Slovensku im dôveruje viac ako 12 000 zákazníkov.„Čo sa týka EV charging, v súčasnosti sa napríklad zaoberáme tým, ako môže zamestnanec nabíjať služobné elektroauto doma tak, aby platba za spotrebovanú elektrickú energiu mohla byť vysporiadaná transparentne priamo z firemného účtu spoločnosti okamžite po ukončení nabíjania,“ prezradil P. Blaho.
Be Lenka pôsobí v 80 krajinách
Bohuš Korček, šéf retailu a člen boardu Be Lenka, ktorý má v kompetencii maloobchodné predajne a franšizing odhalil členom klubu nuansy fungovania slovenského výrobcu barefoot obuvi. Popísal začiatky firmy v roku 2017, keď sa ju rozhodli založiť Juraj Fehervári a Lenke Cenigová s víziou zmeniť obúvacie a pohybové návyky ľudí po celom svete. Be Lenka v súčasnosti ponúka barefoot obuv Be Lenka, štýlové barefoot tenisky Barebarics a detské ergonomické nosiče a šatky. Novinkou v predajniach je aj sekcia prémiových odevov Be Lenka Fashion. Aktuálne pôsobí v 80 krajinách, ale chce sa ešte tento rok rozrásť a expandovať do balkánskych krajín.
„Vyrábame 166 modelov topánok a využívame veľké množstvo rôznych prémiových materiálov. Najdôležitejšie je pre nás kvalita a udržateľnosť. Pracujeme aj s vegánskymi, biodegradovateľnými, prémiovou kožou a podobne. Nerobíme však green washing. Za základný atribút udržateľnosti považujeme to, aby topánka vydržala. Vďaka vývoju a výskumu si miešame napríklad vlastné zmesi podošiev tak, aby boli oderuvzdorné, ekologické a zároveň flexibilné. A to je hotová alchýmia. Pri barefoot topánkach je aj rozdiel v dizajne. Naše topánky majú anatomický tvar, sú tzv. zero drop, teda medzi pätou a špičkou nie je žiaden výškový rozdiel, za čo sa vám chrbtica poďakuje,“ uviedol B. Korček.
Be Lenka sa snaží čo najviac poznať návyky spotrebiteľov na trhoch, kam expanduje. „Napríklad Nemci za normálne považujú doručenie zdarma. Objednajú si 6 párov topánok a dva si nechajú, zvyšok vrátia, ale opäť bezplatne, lebo „free shipping“ je jednoducho nutnosť. Poliaci sú zasa citliví na cenu. Tam sa snažíme preraziť tzv. vstupnými produktami, teda lacnejšími modelmi. Dôležité je okrem angličtiny stránky lokalizovať do domáceho jazyka,“ dodáva B. Korček.
Zdroj a foto: Retail Club, INSTORE CONSULTING EU s.r.o.