Nová kapitola: NAY sa prepojí s HP Tronic
Po marcovom schválení spojenia zlínskej skupiny HP TRONIC a NAY českým Úradom pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS), dostali obe spoločnosti zelenú k vytvoreniu spoločného holdingu i od slovenského Protimonopolného úradu (PMÚ). Povolenie od oboch úradov bolo podmienkou pre realizáciu plánovaného zámeru. Spojením vzniká na českom i slovenskom trhu nová entita s veľkým inovačným potenciálom.
NAY + DATART = odpoveď na dynamiku trhu
Integrácia skupín NAY a HP TRONIC, prevádzkovateľov značiek NAY, Electro World, DATART a ETA, je odpoveďou na dynamiku súčasného trhu, ktorý čelí rastúcej sile online predajcov a globálnych online trhovísk.
„Táto udalosť predstavuje významný krok pre obe firmy a vnáša na oba trhy novú dynamiku. Vytvára subjekt s jedinečným kombinovaným know-how a bohatými skúsenosti na retailovom trhu. Práve povolenie spojenia zo strany ÚOHS v Českej republike a PMÚ na Slovensku bolo kľúčovou podmienkou pre uskutočnenie nášho zámeru, ktorý začneme v nadchádzajúcich týždňoch postupne realizovať. Prvým krokom je príprava detailného plánu ďalšieho postupu,“ uviedol Daniel Večeřa, generálny riaditeľ spoločnosti HP TRONIC.
Na Slovensku NAY, v Čechách DATART
Skupiny NAY a HP TRONIC sú poprednými multikanálovými maloobchodníkmi v oblasti spotrebnej elektroniky s viac ako 25 ročnou históriou na Slovensku a Čechách. Novo vznikajúce zoskupenie NAY-DATART prinesie nové príležitosti pre obe spoločnosti. Zároveň ponúkne pridanú hodnotu pre zákazníkov, zamestnancov i investorov. Spojením príde k zjednoteniu predajní na Slovensku pod značku NAY a v Českej republike pod značku DATART.
„Schválenie spojenia skupín Nay a HP Tronic zo strany PMÚ je pre nás skvelou správou,“ povedal Peter Zálešák, predseda predstavenstva spoločnosti NAY a.s.. „Toto spojenie poskytuje synergické výhody prostredníctvom zdieľania skúseností a zvýšenia efektivity prevádzkových procesov najmä v oblasti logistiky, infraštruktúry, marketingu a nákupe tovarov. Umožní posilňovať strategickú pozíciu a lepšie využívať príležitosti nie len v kamenných predajniach, ale i na trhu elektronického obchodovania. Mnohoročné skúsenosti pomôžu rozširovať ponuku produktov, služieb a udržovať vysoký štandard starostlivosti o zákazníka,“ dodal Peter Zálešák.
Zástupcovia oboch spoločností si veľmi vážia svojich zákazníkov a chcú uistiť, že avizované spojenie neovplyvní platné zmluvné záväzky, vrátane reklamácií ktoré sa vzťahujú na produkty a služby zakúpené v predajniach NAY, Electro World a DATART v Českej republike a na Slovensku, pred samotným spojením.
Zdroj: NAY, Foto: archív NAY, DATART