Lidl v tomto roku otvoril už 6 nových predajní
Počet predajní Lidl na Slovensku sa zvýšil na 173. Najnovšia prevádzka sa nachádza v Nových Zámkoch, na Nitrianskej ceste. V roku 2025 otvoril Lidl už šesť nových obchodov. Pribudli prevádzky v Starej Turej, Dunajskej Lužnej, Hlohovci, Prešove a Hnúšti.
Expanzia aj modernizácia siete
„Mám veľkú radosť, že sa nám darí otvárať nové predajne a ešte viac sa priblížiť k našim zákazníkom, ktorým chceme ponúkať kvalitné produkty každý deň za nízke ceny, a to v modernom a príjemnom prostredí. Sme ešte len na začiatku kalendárneho roka a pritom sa nám podarilo prekonať náš výsledok z toho minulého. Onedlho navyše pribudnú nové Lidl predajne v Martine a Tepličke nad Váhom, po nich budú nasledovať ďalšie lokality. Okrem toho priebežne investujeme do modernizácie existujúcich prevádzok. Za to patrí obrovská vďaka všetkým mojim kolegyniam a kolegom z expanzie, stavby, technického nákupu a ďalších úsekov a oddelení,“ povedal Gzregorz Urban, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za centrálne služby.
Inovácie v súlade s agendou ESG
Nová predajňa v Nových Zámkoch má predajnú plochu o rozlohe viac ako 1 400 m2. Keďže Lidlu skutočne záleží na ochrane životného prostredia, využíva výlučne LED technológie pri osvetlení a elektronické cenovky, ktorých výhodou je úspora papiera a jednoduchšie používanie pre personál. Samozrejmosťou je vlastná pekáreň, vďaka ktorej sa môžu zákazníci tešiť na čerstvé pečivo počas celého dňa. Dopeká sa podľa dopytu, čím sa znižuje plytvanie jedlom. Pre zákazníkov sú aj v predajni v Nových Zámkoch k dispozícii dva automaty na zálohovanie vratných obalov. Zákazníci majú na výber či si nechajú svoje nákupy nablokovať zamestnancami alebo využijú XXL samoobslužné pokladnice, pričom personál Lidla je vždy prítomný a nápomocný.
Vo všetkých predajniach Lidl, vrátane šiestich nových, sa môžu aj zákazníci zapojiť do viacerých spoločensky zodpovedných aktivít a podporiť tak dobrú vec. Majú na výber, či si nechajú záloh vyplatiť, alebo ho prostredníctvom automatov venujú organizácii Upracme Slovensko a pomôžu tak vyčistiť slovenskú prírodu. Za každú predanú fľašu minerálnej vody Saguaro venuje diskont jeden cent na kúpu a výsadbu stromčekov v Tatrách, za každé predané balenie plienok zase putuje 10 centov na pomoc vážne chorým deťom vo veku do dovŕšených 4 rokov v rámci iniciatívy Od začiatku v dobrých rukách. Zákazníci môžu pomôcť vyčistiť slovenské rieky a vodné nádrže od plastov aj v rámci projektu Nenechajme to plávať. Lidl organizuje najväčšiu potravinovú zbierku na Slovensku – Podeľ sa a pomôž, ktorá doteraz priniesla núdznym potraviny v hodnote viac ako 2 500 000 EUR. Pri príležitosti otvorenia každej novej predajne Lidl tradične podporuje žiakov blízkych základných škôl.
Prvotriedna zákaznícka skúsenosť
Všetky inovácie posúvajú moderný maloobchod vpred a zlepšujú nákupný zážitok. Moderné prevádzky Lidl sú porovnateľné s TOP obchodmi Lid v zahraničí. V prieskume zákazníckej skúsenosti spoločnosti KPMG sa Lidl tento rok umiestnil v sektore Reťazce s potraviny na druhom mieste, pričom si medziročne polepšil o šesť priečok. Zákazníci oceňovali najmä výhodné ceny a široký výber pečiva. Lidl sa zlepšil v pilieri Empatia, v ktorom zaznamenal zlepšenie o 2,6 %. Zákazníci pozitívne hodnotili najmä ústretový personál, ktorý je nápomocný v každej situácii. Značka si polepšila aj v pilieri Personalizácia (o 2,3 %). Zákazníci vítali najmä cenovo výhodné ponuky, čerstvosť potravín a výber pečiva, vďaka ktorým vzrástlo hodnotenie ukazovateľa Hodnoty za peniaze (o 4,2 %).
„S obchodným reťazcom Lidl som veľmi spokojná. V uplynulej dobe, keď všetky ceny potravín išli hore, si Lidl zachoval ceny, aby si dobré potraviny mohli dovoliť všetky typy ľudí,“ uviedla v prieskume KPMG spokojná zákazníčka. Lidl v 173 predajniach, 3 logistických centrách a centrále v Bratislave zamestnáva viac ako 6 700 ľudí. Za uplynulé tri roky diskont investoval do zvýšenia miezd a odmien vyše 43 miliónov EUR. Tento rok na zvyšovanie platov vyčlenil ďalších viac ako 14 miliónov EUR. Pre zamestnanecké benefity vyčlenil približne päť miliónov EUR, pričom hodnota benefitov na jedného zamestnanca dosahuje viac ako 800 EUR. Aj vďaka tomu je reťazec už pásťnásobným Najzamestnávateľom podľa hlasovania verejnosti a deväťnásobným držiteľom ocenenia Top Employer. Lidl sa na základe hlasovania verejnosti už jedenásťkrát po sebe tešil z ocenenia Obchodník roka a je pravdepodobné, že tento rok dosiahne tucet víťazstiev v rade.
Zdroj a foto: Lidl