Prichádza vlna neznámych diskontov?
Ako môžu dopadnúť neúspešné nákupné centrá na Slovensku? Pozrime sa na príklad na shopping center Sukcesja v poľskom meste Lodža, ktoré bolo pôvodne otvorené v roku 2015. Pre finančné problémy ho zatvorili a až v decembri minulého roku znovu otvorili pod názvom Nowa Sukcesja. Majitelia stavili na prevahu diskontných nájomcov a dokonca na neznámu značku Acez.
Sukcesja neznamenala success, ale neúspech
Nákupné centrum Sukcesja (voľne preložené ako dedičstvo, nástupníctvo) otvorili v roku 2015. Nábehová krivka návštevnosti a tržieb však nezodpovedali štandardnom maloobchodného trhu a bodku za existenciou urobila pandémia COVID-19. Nákupné centrum ako také zatvorili v roku 2020, len po piatich rokoch existencie. Po ďalších takmer piatich rokoch reštrukturalizácie, tendroch a veľmi obmedzenej prevádzky centra, kedy fungovalo len n kino, bowlingová dráha a gym, ho znovu reštartovali pod názvom Nowa Sukcesja 18. decembra 2024.
Reštart s dráhou pre nindžov a podivným diskontom
O centrum nemal veľmi dlho nikto záujem. Až po šiestich tendroch, v júli 2022, bol objekt predaný za 79,5 milióna PLN (cca 19 mil. €) investičnej skupine Amush Sabri Bekdasa. Nový majiteľ prebudoval centrum z obchodno-zábavného na zábavno-obchodné. Je tu okrem iného aj obrovský trampolínový park, detské autíčka, prekážková dráha v štýle Ninja Warrior a ďalšie atrakcie.
Čo sa týka retailových prevádzok, lákadlom mali byť nové značky a reťazce, ktoré sa v meste Lodž ešte nenachádzali. Ľudia sa tešili najmä na dm drogerie markt, kde už pri znovuotvorení vytvorili dlhočizný rad .
Nechýbajú tu štandardné a dobre známe značky ako drogéria Rossmann, fast-food McDonald´s alebo kaviarne Starbucks, avšak počudovanie vyvoláva celé poschodie venované diskontom KiK, Pepco. Action, Woolworth či HalfPrice a CCC. Kotevným potravinovým nájomcom je opäť diskontér Biedronka. Počudovanie to vyvolalo preto, lebo už na začiatku, v roku 2015, sa projekt staval do pozície nákupného centra „dubajského typu“. Očakávania sa nestretli s realitou.
Kuriozitou, ktorú vypátral odborný portál Wiadomoscihandlowe.pl je neznáma značka Acez. Okrem toho, že sa názov podobá na Action a sortiment prakticky kopíruje Action a jemu podobné diskonty, má zahmlenú majiteľskú štruktúru. Reťazec spravuje rovnomenná spoločnosť s ručením obmedzeným, ktorá sídli v Jabłonowe pri Varšave, kde pôsobí aj ďalšia pobočka reťazca. Jediným akcionárom firmy uvedeným v Národnom súdnom registri je Weihao Fu, ktorý je zároveň prezidentom spoločnosti. Kontaktné údaje nie je možné dohľadať.
Diskontná predajňa Acez v lodžskej Sukcesji má rozlohu zhruba približne 2 000 metrov štvorcových Sortiment zahŕňa množstvo kategórií – od dekoratívnych predmetov a bytového zariadenia, cez kuchynské a kúpeľňové doplnky, všetky druhy nádob, náradie a doplnky pre domácich majstrov, náradie, umelé kvety, rybárske a športové potreby, plyšáky pre deti, až po veľký výber oblečenia a spodnej bielizne vrátane erotického „prádla“. Nie je ani možné vymenovať všetko.
Nové nákupné centrá potrebujú nájomníkov
red, Zdroje a foto: Wydarzenie roku w Łodzi. Otwarcie Nowej Sukcesji. To ma być centrum handlowe jak z Dubaju! Jak wyszło wielkie otwarcie? [ZDJĘCIA] – Łódź Radio ESKA