Coca-Cola v Maďarsku investovala do „novej éry maloobchodu“

Coca-Cola HBC Hungary nadviazala partnerstvo s poskytovateľom riešení autónomnych obchodov Kende Retail. Partneri otvorili svoj prvý bezhotovostný mikroobchod v sídle telekomunikačného operátora Yettel Hungary, ktorý zamestnancom ponúka futuristický zážitok z nakupovania.

 

Coca-Cola chce aspoň 15 autonómnych obchodov

Ako informuje ESM a Coca-Cola, maďarská pobočka nápojára plánuje investovať viac ako 610 000 EUR do otvorenia 15 takýchto autonómnych obchodov. A to v priebehu nasledujúcich troch rokov. Cieľom je strojnásobiť svoje príjmy z tohto sektora do roku 2026.

Vstup do tohto sektora stavia na existujúcich skúsenostiach Coca-Cola HBC Hungary v sektore vendingu, ktorý má v súčasnosti hodnotu približne 122 miliónov EUR. Zahŕňa predajné automaty na studené a teplé nápoje, občerstvenie (snacky) a hotové jedlá.

Nové automatizované obchody vybavené umelou inteligenciou ponúkajú zážitok z nakupovania bez personálu a platieb hotovosti. Systém AI pomocou kamier a senzorov monitoruje pohyb zákazníkov a výber produktov a vytvára virtuálny nákupný košík. Po dokončení nákupu zákazník jednoducho opustí obchod. Systém potom spočíta obsah virtuálneho košíka a iniciuje platobnú transakciu prostredníctvom aplikácie „Take It Easy“. Tá bola vyvinutá špeciálne pre autonómne obchody spoločnosťou Kende Retail.  Technológia nezhromažďuje údaje o rozpoznávaní tváre, výhradne monitoruje pohyby a aktivity potrebné pre bezproblémové nakupovanie, pričom je v súlade s GDPR.

Štartuje nová éra v maloobchode?

Generálna riaditeľka Coca-Cola HBC Hungary, Ágnes Kovács, na tlačovej konferencii uviedla: „V priebehu rokov po pandémii COVID-19 prešiel domáci maloobchodný sektor významnou transformáciou. Nové technológie sa udomácnili, objavili sa nové nákupné návyky, sektor retailu  čelí značnému nedostatku pracovnej sily a v našom okolí je všadeprítomná digitalizácia.“

Gábor Kende, zakladateľ a majiteľ Kende Retail Operation, uviedol: „Vznik takzvaných mikrotrhov (micro markets), ako je ten v centrále spoločnosti Yettel, znamená začiatok novej éry v maloobchode. Tieto inteligentné, automatizované obchody nielen transformujú zážitok z nakupovania, ale rozširujú aj príležitosti pre maloobchodníkov.“

Obchod Yettel Hungary v Törökbálinte ponúka celý rad produktov vrátane nápojov, pochutín, hotových jedál a domácich potrieb. Všetko samozrejme dodáva Coca-Cola HBC Hungary. Prevádzka obchodu sa spolieha na internetovú sieť Yettel.

Zdroj: European Supermarket Magazine

Foto: Coca-Cola HBC Hungary

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu