Martin Charvát: Bratislavské Miele Experience Center je navrhnuté podľa konceptu 2.0

„Na rozdiel od staršieho konceptu Miele Gallery je v Bratislave už novší koncept 2.0. NašouMiele víziou je vytváranie priestorov, kde zážitky nespočívajú len v našich produktoch, ale aj v atmosfére a osobnom kontakte. Základom nášho úspechu je tímová spolupráca,“ uviedol v rozhovore mesiaca Martin Charvát, Head of D2C CZ/SK, zo spoločnosti Miele.

 

Deň otvorených dverí v Miele

Nedávno ste v Miele Experience Center v Bratislave oslávili 125. Výročie od založenia spoločnosti Miele “Dňom otvorených dverí”. Koľko ľudí približne navštívilo prevádzku a na čo ste v rámci programu najviac hrdý?

Deň otvorených dverí prilákal vyše sto návštevníkov, vrátane našich zákazníkov aj okoloidúcich. Mnohí prišli ochutnať kulinárske umenie Martina Nováka alebo si vychutnať šálku vynikajúcej kávy v prívetivom prostredí Miele Experience Centra.

Miele Experience Centra sú odrazom našej jasnej vízie. Tá kladie dôraz na vytvorenie priestoru, kde zážitky nespočívajú len v našich produktoch, ale aj v atmosfére a osobnom kontakte. Táto akcia potvrdila, že naša vízia funguje. A ako toto jedinečné prostredie centra prispieva k nezabudnuteľným momentom.

Zásadne sa do skvelého priebehu akcie prepísala súdržnosť a nasadenie celého tímu. Tímová spolupráca je základom nášho úspechu a od návštevníkov sme v tomto ohľade dostali výhradne pozitívnu spätnú väzbu. Týmto by som chcel celému tímu aj touto cestou ešte raz poďakovať. Čo sa týka Martina Nováka – okrem symfónie chutí, ktorú v rámci svojho kulinárskeho umu vždy prináša, dokáže svojou charizmou a humorom vytvoriť nenútenú a pohodovú atmosféru, ktorá prirodzene strhne.

Aké produkty a aktivity ste v súvislosti s jubileom pripravili pre zákazníkov?

Oslava 125 rokov značky Miele je pre nás významným míľnikom. V rámci tohto jubilea sme zahájili kampaň „Prísľub, ktorý trvá. 125 rokov kvality.“

Za kvalitou našich spotrebičov si stojíme a chceme našim zákazníkom ponúknuť niečo mimoriadne. Predstavili sme tak rad 125 Gala Edition, ktorý zahŕňa predĺženú záruku o 125 týždňov, príslušenstvo zadarmo a najnovšie technológie.

Okrem toho ponúkame aj modely zo série 125 Edition s inovatívnymi funkciami a ďalším príslušenstvom zadarmo. Naša jubilejná kolekcia tiež zahŕňa spotrebiče v elegantnom prevedení black matt a špeciálne výročné vône pre prístroje starostlivosti o bielizeň, ktoré podčiarkujú výnimočnosť značky Miele.

Prvé miesto vo Visa Slovak Top Shop za február 2024

Miele Experience Center je februárovým víťazom Visa Slovak Top Shop (VSTS). Čím je prevádzka výnimočná okrem toho, že ide o jedinú svojho druhu na Slovensku? Čím sa líši od Experience Centier v Čechách, napríklad v Brne?

Najprv by som rád zdôraznil, že nové Miele Experience Center sa nachádza v dynamicky sa rozvíjajúcej časti Bratislavy, asi kilometer od pôvodného centra na Plynárenskej ulici. Blízkosť frekventovaného shoppingu Centrum Nivy a ľahká dostupnosť historického centra mesta sú veľkou výhodou. Aj keď je vzdialenosť od pôvodného miesta len kilometer, atmosféra a okolité prostredie sú výrazne odlišné.

Ako som už spomenul, ďalším kľúčovým faktorom nášho úspechu je náš tím. Skvelá lokalita, nádherný dizajn a špičkové produkty sú dôležité, ale bez tímu, ktorý sa vzájomne podporuje a spolupracuje efektívne, by to nebolo možné. Víťazstvo v súťaži Visa Slovak Top Shop potvrdzuje, že sme našli správnu rovnováhu týchto prvkov.

Čo sa týka rozdielov oproti Miele Experience Centerv Brne, verím, že ich nie je veľa. Vo všetkých našich centrách – v Prahe, Brne i Bratislave – usilujeme o rovnakú úroveň zákazníckeho servisu, kulinárskych zážitkov a ďalších aktivít. Dokonca aj aróma priestoru je u všetkých centier jednotná, čo zaisťuje konzistenciu zážitku.

Hlavným rozdielom je však dizajn. Bratislavské centrum je navrhnuté podľa nového konceptu 2.0, zatiaľ čo v Brne a Prahe stále používame starší koncept Miele Gallery, ktorý pripomína skôr galériu ako klasický obchodný priestor. V blízkej budúcnosti plánujeme zmenu aj v Brne, vrátane presťahovania do nových priestorov, a som presvedčený, že aj táto zmena bude rovnako úspešná.

Základom úspechu je tím a tímová spolupráca

Odovzdávanie ceny VSTS ste okomentovali, že recept na excelentný zákaznícky servis je jednoduchý: správať sa tak, aby sa zákazník cítil, ako keby bol vítaným hosťom u vás doma. Aké ďalšie aspekty však musia kolegovia spĺňať, aby dokázali zákazníkom poskytnúť takýto špičkový servis?

Áno, tento prístup je kľúčový – správať sa k zákazníkovi tak, aby sa cítil ako vítaný hosť. Je dôležité, aby bol predaj prirodzený a autentický.

Naši zákazníci však očakávajú aj hlboké technické znalosti našich produktov. Často prichádzajú s podrobnými otázkami a očakávajú, že naši kolegovia im poskytnú detailné informácie a odborné poradenstvo. Vďaka týmto znalostiam dokážeme navrhnúť riešenia presne šité na mieru ich potrebám.

Pre nás je predaj iba začiatok. Usilujeme sa o to, aby zákazníci mali podporu aj po nákupe. Našim cieľom je, aby sa naši zákazníci stali nielen užívateľmi našich produktov, ale aj lojálnymi fanúšikmi značky Miele – tzv. „brand lovers“.

Aké nároky sú kladené na personál retailových partnerov a autorizovaných predajcov, ktorí ponúkajú riešenia Miele?

Na našu sieť autorizovaných partnerov a predajcov kladieme kvalitatívne požiadavky, ktoré musia spĺňať. Hlavnou a logickou povinnosťou je mať v prevádzke vystavené spotrebiče značky Miele. Samotní predajcovia musia byť schopní – ideálne priamo na vystavenom produkte – zrozumiteľne vysvetliť pridanú hodnotu našich výrobkov, popísať ich funkcie a predstaviť patentované riešenia, ktoré ponúkame exkluzívne my.

Aby sme tieto znalosti podporovali, pravidelne pre našu sieť organizujeme školenia a osobné návštevy. Vďaka tomu je personál vždy dobre informovaný o našom sortimente a môže zákazníkom poskytovať všetko potrebné poradenstvo.

Zážitkové nakupovanie a kulinárske podujatia

V Twin City zákazníkov zaujme pri vstupe okrem loga aj digitálna interaktívna obrazovka. Nejde pritom o bežné digital signage riešenie, ale má ešte ďalšie funkcie. Ktoré z nich by ste zdôraznili?

Chápeme, že digitálne technológie sú neoddeliteľnou súčasťou našich životov, vrátane retailu. Preto sa snažíme, aby naše Miele Experience Center bolo nielen moderné, ale aj interaktívne a aktuálne s najnovšími trendmi.

Naša interaktívna obrazovka ponúka viac ako štandardný digital signage. Umožňuje zákazníkom vizualizovať rozmiestnenie spotrebičov vo svojej kuchyni či prezrieť dizajn produktov, ktoré momentálne nemáme fyzicky vystavené. Vďaka týmto funkciám je návšteva nášho Experience Centra nielen informatívna, ale aj zábavná a inšpiratívna.

V Miele Experience Center sa na pravidelnej báze konajú aj kulinárske akcie. Viete nám priblížiť čo si môžu budúci klienti predstaviť pod „Varenie s Miele“, „Fine Dining“ a „Masterclass“?

Ako názov Miele Experience Centra napovedá, naším cieľom je poskytovať návštevníkom autentické zážitky. Varenie je v tomto smere ideálne, pretože zapája všetky zmysly a vytvára nezabudnuteľné momenty.

Kuchynské spotrebiče sú kľúčovou súčasťou nášho produktového portfólia, a preto sme vytvorili koncept kulinárskych akcií, ktoré umožňujú zákazníkom lepšie spoznať a využiť naše produkty.

„Varenie s Miele“ je určené pre zákazníkov, ktorí ešte nie sú rozhodnutí, aká kombinácia spotrebičov je pre nich ideálna. Táto akcia sa zameriava na predstavenie funkcií jednotlivých spotrebičov a ich praktické ukážky.

„Miele Fine Dining“ je určené pre zákazníkov, ktorí už vlastnia spotrebiče Miele a chcú naplno využiť ich potenciál. Účastníci sa tu aktívne zapájajú do prípravy pokrmov.

„Masterclass“ sa venuje špeciálnym témam, kde účastníci varia od začiatku do konca. Tento formát je ideálny pre vášnivých kuchárov, ktorí chcú posunúť svoje zručnosti na vyššiu úroveň.

Odvetvia, inovácie a Veľtrh IFA

Okrem sektoru gastro ste dodávateľom aj pre ďalšie odvetvia. Ktoré považujete z pohľadu požiadaviek na kvalitu prístrojov a ich servis za najnáročnejšie (napr. healthcare, laboratória…)?

Odvetvia, ktoré spomínate, spadajú pod našu divíziu Miele Professional. Táto divízia pokrýva dva hlavné segmenty: prístroje pre oblasť HORECA a práčovne a laboratórne a medicínske prístroje (LABO & MEDICAL DEVICES).

Podľa našich kolegov z divízie Miele Professional je najnáročnejším segmentom LABO & MEDICAL, a to predovšetkým pre vysoké požiadavky na kvalitu prístrojov, zložitosť servisu, validáciu a údržbu. Tento segment je tiež charakteristický vyššími obstarávacími nákladmi zariadenia.

V septembri sa konal aj veľtrh IFA a Miele predstavilo viacero noviniek. Ktoré by ste spomenuli a ktoré si budú môcť vyskúšať (prípadne kúpiť) zákazníci na Slovensku?

Veľtrh IFA je pre nás každoročnou dôležitou udalosťou, najmä na prezentáciu našich noviniek zákazníkom. Medzi hlavné novinky tohto ročníka patria vstavané spotrebiče v perleťovej béžovej farbe, ktoré prinášajú elegantný a moderný dizajn. Ďalej sme predstavili vreckové vysávače Guard, ktoré kombinujú vysoký výkon s jednoduchou údržbou. Nové top modely práčok a sušičiek z radu Nova Edition ponúkajú inovatívne funkcie a zvýšenú efektivitu. Navyše sme uviedli nové voľne stojace vinotéky, ktoré sa stávajú elegantným doplnkom každej domácnosti. Všetky tieto produkty budú dostupné na slovenskom trhu a zákazníci si ich budú môcť zakúpiť prostredníctvom našich autorizovaných partnerov.

Agenda ESG a udržateľnosť

V súvislosti s inováciami sa natíska aj otázka agendy resp. nefinančného reportingu ESG. Ak ESG zúžime na environmentálne faktory, ktorými sa v Miele zaoberáte? Vieme napríklad, že pracujete na šetrení zdrojov a predchádzaní vzniku odpadu…

V rámci našich inovačných aktivít sa Miele aktívne venuje agende ESG, najmä jej environmentálnym aspektom. Na veľtrhu IFA sme predstavili samostatný stánok venovaný práve udržateľnosti, kde sme sa zamerali na cirkularitu, opraviteľnosť a koncept Smart Home. Prezentovali sme tiež konceptuálnu štúdiu cirkulárneho vysávača „Vooper“, ktorý je modulárny a umožňuje jednoduchú opravu a modernizáciu, čo prispieva k šetreniu zdrojov a minimalizácii odpadu.

Medzi naše projekty patria renovované práčky, recyklácia plastových dielov a integrácia umelej inteligencie do údržby spotrebičov. Tieto iniciatívy demonštrujú, ako Miele implementuje princípy cirkulárnej ekonomiky a posilňuje naše úsilie o šetrenie zdrojov a prevenciu vzniku odpadu.

Ďakujeme za rozhovor

Foto: archív Miele, Michal Miklovič

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu