Skutočný boj proti zdražovaniu: Lidl zrušil DPH na základných potravinách
Skutky namiesto slov. Zníženie cien sa v Lidli týka stovky základných potravín a platí minimálne do Veľkej noci. „Keď boj proti vysokým cenám, tak poriadny!“ povedali si v Lidli a zrušili DPH na stovke základný potravín. Od 11. marca klesne cena množstva najbežnejšie kupovaných produktov o 10%. Zlacnenie je platné vo všetkých 164 predajniach diskontu na Slovensku a Lidl garantuje, že nové ceny budú platiť minimálne do Veľkej noci.
100 potravin bez DPH
Lidl znížil cenu základných potravín ako napr. chlieb, maslo, mlieko, zemiaky, viacero druhov mäsa, jablká, paradajky, cibuľu, jogurty. Zlacnenie o desať percent sa týka aj mnohých ďalších produktov, ktoré si zákazníci kladú do košíkov prakticky pri každom nákupe.
„S bojom proti zdražovaniu to myslíme naozaj vážne. Teším sa z toho, že už niekoľko týždňov sú ceny v našich predajniach na úrovni z minulého roka. Teraz ideme ešte ďalej a zákazníkov odbremeníme od dane z pridanej hodnoty pri sto základných potravinách. Do tohto zníženia cien investujeme stovky tisíc Eur, aby sme ochránili peňaženky našich zákazníkov a dopriali im ešte bohatšiu Veľkú noc,“ povedala Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika.
Najlepší pomer kvality a ceny
Skutočnosť, že Lidl tlmí infláciu dokazuje aj analýza portálu Finstat[1]. Z nej vyplýva, že Lidl je jediným reťazcom na Slovensku, ktorému v priebehu troch rokov klesol podiel obchodnej marže na tržbách za tovar. Ceny, za ktoré nakupoval Lidl tovar od dodávateľov teda rástli rýchlejšie než ceny na pultoch. Diskont neprenášal zdražovanie v plnej miere na plecia zákazníkov a aj tým potvrdil pozíciu lídra v nízkych cenách na Slovensku.
Zodpovedný prístup Lidla k cenám vnímajú aj zákazníci. V tom, že Lidl ponúka najlepší pomer kvality a ceny na Slovensku potvrdili v posledných mesiacoch spotrebiteľské prieskumy od troch rôznych agentúr: Icertias[2], 2muse[3] a NMS[4]. Rovnako aj zber cien agentúry ACRC[5] preukázal, že Lidl je najlacnejší obchod s potravinami v našej krajine.
[1] Analýza hospodárenia maloobchodných reťazcov za rok 2022 https://news.finstat.sk/analyzy/analyza-hospodarenia-maloobchodnych-retazcov-2022/
[2] Best Buy Award – General I-II, 1200 respondentov, január 2023
[3] 2muse KPIs Monitoring značiek na slovenskom trhu za obdobie január 2022 – apríl 2023, reprezentatívny online prieskum na parameter „Ponúka výrobky za najlepšie ceny“ na vzorke 6 600 respondentov. Reprezentatívna vzorka populácie vo veku 15 – 70 rokov, reprezentatívnosť z hľadiska pohlavia, veku, regiónu a veľkosti sídla.
[4] NMS Online prieskumu sa zúčastnilo 2 000 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku SR podľa veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja pre populáciu 70 % žien a 30 % mužov. Zber dát prebiehal od 22.02. – 26.02.2024 cez Slovenský národný panel.
[5] Podľa výskumu ACRC s.r.o., ktorý sa realizoval v januári 2024 v predajniach Lidl, Tesco, Billa, COOP Jednota . Nákupné košíky zahŕňali vybrané produkty zo sortimentu domáca chémia, mäso, mäsové výrobky, údeniny, ryby, mrazené potraviny, chladené potraviny, mliečne výrobky, nápoje, vajcia, cukrovinky, trvanlivé potraviny, konzervy, ovocie a zelenina.
Zdroj a foto: Lidl