DODO v roku 2022 rozviezla viac ako 5,8 milióna objednávok

Technologicko-logistická spoločnosť DODO v roku 2022 doručila viac ako 5,8 milióna objednávok. Dosiahla doposiaľ najvyšší obrat vo výške 1,3 miliardy Kč. Slovenský trh sa na celkovom obrate spoločnosti podieľal 6 %. Pre DODO v minulom roku jazdilo 2 300 kuriérov a tisíc vozidiel v siedmich európskych krajinách, kde má firma nadnárodných aj lokálnych klientov v 13 segmentoch – od potravín cez hotové jedlo až po drogériu, drobnú elektroniku a športové náradie.

 

Same-day logistika v 76 mestách Európy a naprieč 13 segmentami

V roku 2022 sa spoločnosti DODO opäť podarilo prekonať čísla z minulého roka. A to aj napriek napätej ekonomickej situácii zaznamenala medziročný rast objednávok o 49 percent na 5,8 milióna. Obrat vo výške 1,3 miliardy korún predstavuje medziročný rast o 39 %. Počas najrušnejšieho dňa DODO naprieč trhmi, kde pôsobí, rozviezlo celkovo 25 497 objednávok. O plynulý chod všetkých logistických procesov sa okrem viac ako 2-tisíc kuriérov staralo tiež 230 zamestnancov vo vývoji, financiách, marketingu a obchode.

DODO v minulom roku pôsobilo v 76 mestách a na siedmich európskych trhoch, pričom ku koncu roka 2022 firma operovala v trinástich rôznych segmentoch trhu od potravín cez elektroniku a drogériu až po liečivá. V máji ohlásila spoločnosť DODO investíciu od skupiny investorov na čele s dvojicou Daniel Křetinský a Patrik Tkáč vo výške 60 miliónov eur. Medzi najznámejších klientov DODO na slovenskom trhu patria Tesco, Foodpanda či Sushi time.

„Počas minulého roka sme sa sústredili na nastavenie mechanizmov pre systematickú expanziu na veľké západné trhy. V roku 2023 chceme túto prípravu naplno využiť. Naďalej pracujeme na rozvoji našej vlastnej logistickej platformy, ktorá je pre našu prevádzku a expanziu kľúčová. Rovnako sa sústreďujeme na náš franšízový model, ktorý umožňuje efektívnu expanziu. Máme silné referencie, podporu investorov aj kapitál na budovanie lokálnych obchodných a prevádzkových tímov. Verím, že sa nám v nasledujúcich 12 mesiacoch podarí na poli expanzie výrazne pokročiť, predovšetkým v Nemecku, ktoré je pre nás kľúčové,“ uviedol CEO DODO Group Michal Menšík.

DODO: Viac ako 41 miliónov kilometrov a tlak na udržateľnosť

V roku 2022 najazdili kuriéri DODO viac ako 41 miliónov kilometrov. S pokračujúcim rastom tak DODO prirodzene kladie stále väčší dôraz na udržateľnosť. Spoločnosť používa vlastnú dátami poháňanú logistickú platformu GAIA. Tá sa stará o precízne plánovanie trás s cieľom minimalizovať počet najazdených kilometrov a ďalej urýchľovať doručenie. DODO zároveň pravidelne testuje nové možnosti doručenia, ako napríklad využitie dronov na doručovanie v mestách, ktoré sa nedávno uskutočnilo v Budapešti.

„Chceli by sme byť jedným z troch najväčších hráčov v logistike poslednej míle v Európe, pokračovať v budovaní zdravého a odolného biznisu a zároveň nastavovať nové trhové štandardy v doručovaní naprieč všetkými segmentmi – či už ide o doručovanie v deň objednania, alebo doručenie v presnom časovom slote podľa preferencie zákazníka,“ sumarizuje plány na budúci rok Michal Menšík.

Okrem rastu, nových posíl prešla firma i na skupinové riadenie spoločnosti, v rámci ktorého prišiel do DODO Ivo Velíšek. Pôsobí ako CEO pre slovenský a český trh. Firma zvíťazila firma v roku 2022 v súťaži Franchisa roka. Bola tiež opätovne zaradená do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v regióne strednej Európy Deloitte Technology Fast 50.

Zdroj a foto: DODO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu